Získejte podporu 24/5

Podívejte se na naše často kladené otázky nebo získejte okamžitou pomoc od naší podpory prostřednictvím telefonu, e-mailu nebo chatu.
contact us chat icon
Živý chat
Okamžitá pomoc od naší podpory
contact us request callback icon
Požádejte o zavolání
Obraťte se na nás, jak vám to vyhovuje
contact us email icon
[email protected]
Write to us

faq

Your questions answered

About the Company

Jak dlouho funguje FxPro?

FxPro began its journey in **1999**, evolving into one of the leading online trading brokers globally. Over the years, FxPro has expanded its regulatory framework to ensure compliance with the highest industry standards.

FxPro operates under multiple entities regulated by respected authorities worldwide, including:

  • **Cyprus Securities and Exchange Commission (CySEC)**
  • **Financial Conduct Authority (FCA) in the UK**
  • **Securities Commission of The Bahamas (SCB)** and more.

This strong regulatory oversight reflects FxPro’s commitment to providing a secure and transparent trading environment for its clients.

Jaké jsou výhody obchodování s FxPro?

FxPro is a No Dealing Desk Execution* broker, offering professional trading conditions, superior execution technology and access to deep liquidity.

Trade CFDs on a wide range of instruments, including popular FX pairs, Futures, Indices, Metals, Energy and Shares, and experience the global markets at your fingertips.

FxPro also offers free educational material, forex trading tools and demo trading accounts to all of our clients to help them practice and learn more about CFDs trading before opening a live trading account. FxPro customer support team is ready to help you 24/5 with any queries you may have in more than 20 languages.

*Subject to our Order Execution Policy

Kde máte kanceláře?

We have offices in the UK, Cyprus, UAE, Monaco and Bahamas. You can see all office and contact details here.

Who are your regulators?

FxPro group operates several legal entities, each regulated by the relevant local authority in that jurisdiction.

FxPro Financial Services Ltd is regulated by the Cyprus Securities and Exchange Commission (‘CySEC’) and by the South Africa Financial Sector Conduct Authority (‘FSCA’). FxPro UK Limited is regulated by the Financial Conduct Authority (‘FCA’). FxPro Global Markets Limited is authorised and regulated by the Securities Commission of The Bahamas (‘SCB’).

You can see more information about our licences and regulations here: https://www.fxpro.com/about/licences

Since the availability of jurisdictions may depend on your country of residence, please check the registration page to see which jurisdictions are available to you.

Jak se mohu zaregistrovat jako prostředník?

Vyplňte své kontaktní údaje v našem online formuláři a základní informace (např. webové stránky(pokud máte), počet potenciálnách klientů, atd.). Poté vás bude kontaktovat náš zástupce a poskytne více informací.

Další informace ohledně možností partnerství můžete také nalézt zde:https://www.fxpro.com/partners

When and how are IB commissions paid?

Provize jsou poukázány do vaší FxPro Peněženky každý týden. Bankovním převodem si pak můžete peníze vybrat.

Poskytujete prostředníkům nějaké promo materiály?

Ano, poskytujeme bannery, loga a nástroje zdarma jako jsou rozšíření a kalkulačky. Všechny materiály jsou dostupné v CMS, který je vám poskytne FxPro bez dalších poplatků::
https://marketing.fxpro.com/

Accounts

Jak si založit účet pro obchodování?

Pro registraci klikněte na ikonu 'Registrovat' na úvodní straně FxPro a následujte kroky potřebné k dokončení přihlášení. Na vámi zadanou adresu automaticky obdržíte email s přihlašovacími údaji k platformě. Přihlašte se do FxPro Direct vaší emailovou adresou a zvoleným heslem. Odtud pak můžete nahrávat vaše dokumenty (pokud jste to již neudělali), spravovat svůj účet, stahovat platformy a financovat svůj účet.

Berte prosím na vědomí, že jurisdikce závisí na zemi vašeho pobytu. FxPro nenabízí Contract for Difference (CFDs) residentům zemí jako jsou Spojené státy americké a Íránská islámská republika.

Mohu si otevřit firemní účet?

You can open a trading account on your company name via our usual sign-up procedure. Please enter the personal details of the person who will be the authorised representative and then log into FxPro Direct to upload official company documentation such as a certificate of incorporation, articles of association etc. Once we receive all necessary documents, our Back Office Department will review them and assist in the completion of the application.

Nabízíte účty bez swapu (swap-free)?

FxPro offers swap-free accounts for religious purposes. However, fees may be applied once trades on certain instruments are open for a specific number of days. To apply for a swap-free account, please send an email request to our Back Office Department at [email protected]. For further details on FxPro swap-free accounts, please contact our Customer Support.

Mohu si otevřít společný účet?

Yes. To open a joint account, each person must first open an individual FxPro account and then fill a Joint Account Request Form which can be obtained by contacting our Back Office Department at [email protected].

Please note that joint accounts are only available to married couples or first degree relatives.

Mohu si otevřít více než jeden účet s FxPro?

Ano, FxPro dovoluje otevřít až 5 různých účtů pro obchodování. Další účty si můžete otevřít pomocí FxPro Direct.

What base currencies can I open an account in?

We offer Trading Account currencies in EUR, USD, GBP, CHF, JPY, PLN, AUD and ZAR. Additionally, we also offer NGN, VND, THB, MYR and IDR for certain jurisdictions, allowing you to trade in your local currency.

It is recommended that you select a Wallet currency in the same currency of your deposits and withdrawals in order to avoid any conversion fees, however you can select different base currencies for your Trading Accounts. When transferring between Wallet and an account in a different currency, a live conversion rate will be displayed to you.

Co znamená Prémiový (VIP) účet?

VIP Premium Accounts are offered to selected individuals with high deposits (typically $50k or equivalent) and those actively trading large volumes. VIP clients benefit from free VPS service and the possibility of decreased spreads/commissions.

For more information please visit our VIP page: https://www.fxpro.com/vip

Jaké druhy účtů nabízíte?

We offer a variety of account types for you to choose from, via a range of platforms including Metatrader 4, Metatrader 5 & cTrader.

The trading conditions for each account differ based on the jurisdiction.

You can see a useful comparison table of the account types and features on the page below: https://www.fxpro.com/trading-platforms/comparison

Spread Betting accounts are also available to clients of FxPro UK Limited that reside in the UK.

Nabízíte demo účty?

Yes. Demo accounts are a valuable trading tool to help beginners learn how to trade and allow experienced traders to experiment and test new strategies in a risk-free environment.

You can open an unlimited amount of demo accounts via FxPro Direct.

Although demo accounts present real market conditions and prices, please keep in mind that they are simulations and cannot always reasonably reflect all of the market conditions as during highly volatile or illiquid periods (e.g. market openings, news announcements) they may not behave in the same manner as live accounts.

Jsou demo účty nějak omezené?

You may open as many demo accounts as you wish. Demo accounts can be recharged with funds via FxPro Direct. However, please note that demo accounts will be deactivated after 180 days. Also, our MT4 and MT5 demo accounts are limited to a maximum of 70 open positions.

Although demo accounts present real market conditions and prices, please keep in mind that they are simulations and cannot always reasonably reflect all of the market conditions as during highly volatile or illiquid periods (e.g. market openings, news announcements) they may not behave in the same manner as live accounts.

Margin and leverage settings may vary between your demo and live account and you should not expect any success with the Demo Account to be replicated in your live trading.

For this reason, it is strongly recommended that demo accounts are viewed solely as a learning tool for inexperienced traders or a place for testing new trading strategies.

How to open an account with FxPro

  1. Click the ‘Register’ button on this page and open your New FxPro Direct account. Fill out the form with your name, country of residence and email. Set the password.
  2. Specify your nationality, date of birth and mobile number.
  3. Then, your residential address is required.
  4. To act in your best interest, we kindly ask to specify your occupation and education level.
  5. To understand your needs better, we should know more about your financial status and investment plans.
  6. Your trading experience also matters to us! Please answer carefully, as your responses will determine your suitability to trade CFD with FxPro.
  7. The next important step is a small test for financial markets knowledge.
  8. Now, put the default trading account settings. Later, you can open additional real and demo accounts with other preferences at any time.
  9. Right after that, you may undergo the identity verification by uploading the digital copies of the documents required.
  10. Don’t forget to check your inbox! The FxPro Team will send you an email with account credentials. Please keep them safe.

You will be able to fund your account once it gets verified to start trading with FxPro.

Watch video instruction

Video Thumbnail

Verification

Jsou mé osobní údaje v bezpečí?

FxPro podniká významná preventivní opratření k zabezpečení vašich osobních údají a jejich udržení v absolutní tajnosti. Vaše hesla jsou šifrována a vaše osobní údaje jsou ukládány na zabezpečené servery, k nimž nemá přístup nikdo jiný, než velmi malý počet oprávněných zaměstnanců.

Jaké dokumenty vyžadujete?

We require a copy of your valid International Passport, National ID card or Driver's Licence in order to verify your identity.

We may also request a Proof of residence document showing your name and address, issued within the last 6 months.

The document(s) required and their current verification status can be seen at any time via FxPro Direct.

Jak mohu nahrát dokumenty, nebo vám je poslat?

Nahrát dokumenty můžete při registraci. Také je můžete nahrát přes FxPro Direct kliknutím na 'My Profile' a 'Upload documents'. Případně je také můžete poslat emailem na adresu [email protected]

How can I verify my profile?

  1. Sign in to FxPro Direct with your email and password.
  2. Get ready to take a photo of your passport, ID card or driver’s license.

    (A Proof of residence, such as a bank statement or utility bill, issued within the last 6 months, may also be required).

  3. Click the “Upload documents” button and choose the row with the document you prefer to provide.

Document verification is usually very fast and you can always check the status from the same section in FxPro Direct.

Please note that uploading the documents through Direct is the only acceptable channel of submitting these documents and that any documents sent by email will not be processed.

Watch video instruction

Video Thumbnail

What should I do if I fail the appropriateness test?

As a regulated broker, we are required to assess the suitability of our clients in regards to their understanding of CFDs and knowledge of the risks involved.

If it is deemed that you do not currently have the experience required, you can proceed with a demo account creation. Once you feel that you are ready and experienced enough to open a live account, and are fully aware of the risks involved, please contact us so we can reassess your suitability.

If the information you provided to us on the registration form was inaccurate, please let us know so we can contact you to clarify any errors.

MT4 & MT5 PLATFORMY

Jsou vaše platformy kompatibilní s Mac?

Platformy FxPro MT4 a FxPro MT5 jsou kompatibilní s Mac a mohou být staženy z Download Centre. Webová a mobilní verze našich platforemFxPro MT4, FxPro MT5 a FxPro cTrader je také dostupná.

Je na vaší platformě povoleno používání algoritmů pro obchodování?

Ano. Expert Advisors jsou plně kompatibilní s platformami FxPro MT4 a FxPro MT5, a cTrader Automate může být používán na naší FxPro cTrader platformě. Pokud máte nějaké otázky ohledně Expert Advisors a cTrader Automate, prosím kontaktujte naši zákaznickou posporu na [email protected].

Jak se přihlásím k MT4 obchodní platformě?

Můžete se přihlásit z menu nahoře vlevo na obrazovce. Klikněte na ‘Soubor’, ‘Přihlásit k obchodnímu účtu’ a objeví se nové okno dotazující se na přihlašovací údaje a heslo. Zobrazí se server, který vám byl přidělen.

log in

Vaše přihlašovací údaje obdžíte emailem poté, co bude váš účet schválen. Pokud zapomenete heslo k vašemu MT4 účtu, můžete ho resetvat prostřednictvím FxPro Direct.

How do I place a new order in MT4?

Je více způsobů jak zadat okamžitý příkaz na mT4 terminále:

  1. Klikněte na tlačítko ‘Nový příkaz’ v menu nástrojů
  2. Vyberte ‘Nováý příkaz’ z menu ‘Nástroje’
  3. Zmáčkněte F9
  4. Kliknutím pravým tlačítkem na nástroj v okně ‘Sledovat trh’ a vyberte ‘Nový příkaz’
  5. Dvojklikem na nástroj v okně ‘Sledovat trh’
  6. povolením obchodování jedním kliknutím

Postup výše zmíněnými způsoby otevře okno ‘Příkaz’ .To vám umožní přizpůsobit parametry pozice, kterou se chystáte otevřít. Pole ‘Symbol’ vám umožní změnit nástroj a pole‘Volume’dovolí nastavit velikost obchodu (dávky). Můžete také nastavit stop-loss a tae-profit úrovně.
Poté kliknutím na ‘Prodat’ otevřete krátkou pozici za aktuální cenu nebo kliknutím na ‘Buy’ otevřete dlouhou pozici při aktuální poptávané ceně.

Jak se v MT4 uzavírá pozice?

Pro ruční uzavření otevřené pozice musíte nejprve zadat příkaz v MT4 okně ‘Terminál’ na obrazovce MT4 dole. Pravým tlačítkem myši klikněte na příkaz, který chcete uzavřít a vyberte ‘Zavřít příkaz’, nebo dvojklikem na příkaz otevřete okno ‘Příkaz’ a zavřete ji odtamtud. Alternativně můžete také uzavřít pozici kliknutím na symbol ‘X‘ dole v pravém rohu MT4 terminálu.

Pokud máte aktivováno obchodování jedním kliknutím, povede to k okamžitému uzavření obchodu bez zobrazení potvrzovacího okna.

Pokud máte nastavené stop-loss nebo take-profit úrovně, váš příkaz bude uzavřen poté, co tržní cena dosáhne jedné z vámi uvedených úrovní.

Jak zadám termínovaný příkaz v MT4?

Temrínovaný příkaz je pokyn k otevření pozice, když nástroj dosáhne ceny, kterou předem určíte.
Termínovaný příkaz můžete zadat v okně ‘Příkaz’. Jednoduše změňte ‘Typ’ z ‘Okamžité provedení’ na‘Termínovaný příkaz’ Objeví se rozevírací menu, ze kterého můžete vybrat jestli je termínovaný příkaz Buy Limit, Sell Limit, Buy Stop nebo Sell Stop příkaz. Také vám bude umožněno nastavit limit pro cenu a datum a čas expirace. br>
Berte na vědomí, že Buy stops a Sell limity musí být nastaveny po úrovní aktuální tržní ceny.

Jak mohu změnit nebo odstranit termínovaný příkaz v MT4?

Nejprve vyhledejte příkaz v okně MT4 ‘Terminál’ ve spodní části MT4 obrazovky. Otevřené příkazy se objeví nad údaji o účtu a příkazy zatím nerealizované se objeví pod nimi. Pravým kliknutím na příkaz, který chcete změnit, nebo odstranit vyberte ‘Změni nebo odstranit příkaz’ nebo dvojklikem na příkaz otevřete okno ‘Příkaz’. Z okna ‘Příkaz’ můžete změnit cenu při jejímž dosažení se příkaz aktivuje, znovu nastavit datum expirace příkazu, nastavit stop-loss a take-profit úrovně nebo odstranít celý příkaz.

Proč je tlačítko 'Změnit' šedé, když se snažím nastavit SL/TP pro existující příkaz?

Může to být tím, že nastavujete stop-loss nebo také-profit úrovně příliš blízké aktuální ceně. Může to také znamenat, že nastavujete tyto úrovně na špatné straně aktuální ceny.

U krátké pozice (příkaz prodeje) musí být stop-loss úrověň vyšší než aktuální tržní cena a take-profit úrověň musí být nastavena nižší než je aktuální tržní cena.

Minimální stop úrovně pro všechny platformy můžete nalézt ve specifikaci symbolů: https://www.fxpro.com/trading/forex

Jak mohu přidat indikátory nebo odborné analýzy EA k MT4/MT5?

Otevřete MT4 a klikněte na Soubor>Otevřít složku dat, pak vyberte MQL4/5>'Experts' nebo 'Indikátory' s nahrajte váš MQL4/EX4 nebo MQL5/EX5 soubor do složky.

Když znovu otevřete platformu, měli byste vidět váš EA/indikátory v nacigačním menu. Můžete je pak přetáhnout ke grafu/ům, které si vyberete.

EA a indikátory můžete najít na stránkách MQL5: https://www.mql5.com/en/code/mt4

Kde najdu vytvořené odborné analýzy EA na v platformě MT4?

Všechny EA uvidíte v okně ‘Navigace’ v levé části platformy MT4. Klikněte na rozevírací menu ‘Odborné analýzy’ a poté klikněte na ikonu ‘+’ k rozevření výběru a zobrezení celého seznamu dostupných EA. Poté můžete přetáhnout ten, který si vybrete, do požadovaného grafu.

Jak mohu testovat mé odborné analýzy EA?

V MT4 klikněte na ‘Zobrazit’, vyberte ‘Testovat strategie’, vyberte 'Odborné analýzy' ze seznamu a nastavte parametry pro testování

Pro více informací si prosím přečtěte průvodce k MT4 testování, který je dostupný zde here.

EA můžete v reálných podmínkách otestovat prostřednictvím demo účtu.

Jak zjistím, jestli mé odborné analýzy EA fungují správně?

Nejprve se ujistěte, že odborné analýzy EA jsou dostupné na vaší platformě. Uděláte to tak, že zkontrolujete, že tlačítko ‘AutoTrading’v hlavním menu nástrojů v horní části obrazovky je zelené. Pokud je červené, klikněte na toto tlačítko pro aktivování EA.

‘AutoTrading’

Poté musíte zajistit, aby vaše EA byly dostupné pro živé obchodování. Klikněte pravým tlačíkem na tabulku, kam byla EA umístěna a vyberte ‘Odborné analýzy’ a pak ‘Vlastnosti’. Zaškrtněte pole označené ‘Povolit živé obchodování’ a klikněte ‘OK’. Vaše odborná analýta EA by nyní měla fungovat správně.

Allow live trading

Poté, co vaše odborné analýzy EA běží, můžete zkontrolovat tabulky‘Experts’ a ‘Journal’v terminálu pro zjištění, zda systém nehlásí nějaké chyby.
Když vaše odborná analýza EA běží a je povoleno automatické obchodování bude v pravém rohu grafu vedle názvu EA zobrazen usmívající se smajlík.

Proč můj graf v rohu zobrazuje smutného smajlíka?

Zdá se, že nemáte povolené odborné analýzy na vašem MT4 terminálu. Můžete to jednoduše udělat tak, že kliknete na tlačítko‘AutoTrading’v hlavním menu nátrojů nad grafem. Když se malý symbol uvnitř změní s červené na zelenou, jsou odborné analýzy povoleny. Také to můžete udělat tak, že vyberete ‘Nástroje’, ‘Možnosti’, vyberete tabulku ‘Odborné analýzy’ a ujistíte se, že pole ‘Povolit odoborné analýza’ je zaškrtnuto. Prosím ujistěte se, že konkrétní EA je povolena pro obchodování výběrem 'Povolit živé obchodování' v tabulce 'Všeobecné' když přetáhnete EA do grafu.

Jak odstraním odbornou analýzu EA, kterou jsem uložil na mé MT4/MT5 platformě?

Pro odstranění EA z MT4/5 platformy klikněte pravým tlačítkem myši na graf a vyberte ‘Odborné analýzy’ a potom ‘Odstranit’.

Mohu na MT4 spustit více než jednu EA zároveň?

Ano, můžete spustit více EA najednou a na stejném nástroji. Ale můžete načíst pouze jednu EA v jednom grafu. Například, pokud chcete nastavit dvě EA na obchod s EURUSD, budete muset otevřít dva EURUSD grafy a načíst na každém z nich jednu EA.

Kde zjistím zůstatek na mém účtu a historii obchodování?

Všechny údaje o účtu i historii obchodování najdete v okně ‘Terminál’ vespod MT4 obrazovky. Dole v tomto okně najdete následující tabulky:

  • Obchod: Zobrazuje stav účtu, jmění, marže, volnou marži, úroveň marží a otevřené pozice i termínované příkazy
  • Historie účtu: Zobrazuje kompletní popis všech příkazů včetně dta a času, druhu, velikosti, nástroje, ceny při otevření, take-profit a stop-loss úrovně, ceny a čas uzavřené, poplatky a zisk.
  • Deník: Zobrazuje seznam kroků, které jste uskutečnili na terminále MT4 i s datem a časy.

Jak vytvořím zprávu o obchodování v MT4?

Můžete vytvořit report s historií vašeho obchodování a exportovat ji jako samostatný HTML nebo excelovský soubor. Přihlaste se k MT4 terminálu a klikněte na ‘Historie účtu’ v okně ‘Terminál’ ve spodní části MT4 obrazovky. Klikněte pravým tlačítkem kdeoliv uvntř tabulky, vyberte ‘Uložit jako report’, vyberte kam chcete soubor uložit a klikněte na ‘Uložit’.

Jak se používá okno Market Watch?

Sekce 'Market Watch' je část MT4/MT5, která zobrazuje všechny BID/ASK ceny a umožňuje vidět nástroje, zadávat příkazy, otevírat grafy atd.
Abyste viděli všechny dostupné nástroje pro obchodování, prosím klikněte pravým tlačítkem na okno Market Watch a vyberte 'Show All'.

Show All

Ručně přidáte nástroje, které vidíte na seznamu kliknutím pravým tlačítkem myši na okno Market Watch s výběrem'Symboly'. Můžete si také vytvořit svou vlastní sadu.

Jak mohu změnit heslo pro přístup do MT4/MT5?

Po přihlášení do platformy přejděte k Nástroje>tabulka Možnosti 'Serveru' , vyberte 'Změna hesla'. Potom vložte nové heslo, které chcete používat a potvrďte.

Change Password

Pokud zaznamenáte potíže, zkontrolujte tabulku Deník v okně MT4 Terminálu, abyste zjistili, zda jsou tam uvedené chyby.

Jak mohu vytvořit heslo k MT4/MT5 pro investory?

Heslo pro investory umožňuje uživateli vidět obchodní aktivitu, ale nedává přístup k otevírání/zavírání nebo změnám obchodů. V podstatě jde o režim 'pouze pro čtení'.

Po přihlášení k platformě svým heslem správce, prosím přejděte k Nástroje>Možnosti a dále tabulka 'Server' , vyberte'Změnit heslo'. Potom vyberte 'Změnit investorovo(pouze čtení) heslo'

Change Investor

Co je MT4 centrum historie?

Centrum historie dává přístup k historickým datům z platformy MT4. Otevřete Nástroje>Centrum historie nebo stiskněte F2.

Množství dostupných historických dat závisí na časovém rámci, který si zvolíte, protože množství dat je omezeno pro každé období (přibližne 2050 záznamů). Pokud si vyberet krátké období (jako třeba jeden měsíc) získáte data pro jeden nebo dva dny.

Doplňující data si můžete stáhnout z MetaQuotes serveru.

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Watch video instruction

Video Thumbnail

cTrader Platforma

Jak uzavřít pozici na cTrader?

Pro uzavření pozice klikněte na tlačítko ‘Close’ v okně ‘Trade Watch’ ve spodní části cTrader obrazovky. Z okna ‘Trade Watch‘ si můžete vybrat, zda chcete zavřít jednu, nebo všechny otevřené pozice kliknutím na ‘Close All’.
Můžete použít nastavení QuickTrade pro výběr, zda je zakázáno, nebo povoleno obchodování kliknutím, nebo dvojkliknutím.

Jak se přihlásím k platformě cTrader?

Your cTrader cTID are sent to you via email once the creation of your account has been confirmed.

cTID allows access to all FxPro cTrader accounts (demo & live) using only one login and password.

As default, your cTID email will be the registered email address of your profile, and you can change the password to your own preference.

Once logged in with the cTID, you will be able to switch between any FxPro cTrader accounts registered under your profile.

Jak zadám nový příkaz v cTrader?

Je několik způsobů, jak zadat příkaz v cTrader.

Můžete zmáčknout F9 k zobrazení okna‘Zadání příkazu’ nebo kliknout na ikonu nad seznamem v levé části platformy. Můžete také kliknout na jakýkoliv nástroj v 'Seznamy' vybrat ikonu ‘Nový příkaz’, nebo zadat příkaz přímo tlačítky Koupit a Prodat:

Buy and Sell buttons

Tato tlačítka jsou v každém grafu,který otevřete:

available

Pokud nemáte aktivováno 'QuickTrade' nastavení, objeví se nové okno, které vám dovolí vytvořit nový tržní příkaz, limitní příkaz nebo stop příkaz, vybrat nástroj, který chcete použít, nebo nastavit stop-loss a take-profit úrovně:

Market Order
Poznámka: Pokud chcete otevírat a zavíra obchody jedním nebo dvojitým kliknutím přímo z grafu a seznamu, lze tuto funkci aktivovat v nastavení.

Jak zadám termínovaný příkaz?

Termínovaný příkaz můžete zadat v okně ‘Vytvořit příkaz’ . V poli ‘Vytvořit příkaz’ vyberte ‘Limitní příkaz’ nebo ‘Stop příkaz’ a vyberte symbol, limitní cenu, objem a datum a čas expirace, nastavte stop-loss a take-profit úrovně a klikněte na ‘Prodat’ nebo ‘Koupit’.

Termínované příkazy také můžete zadat prosřednictvím Market Depth, nebo kliknutím pravým tlačítkem myši na graf.

Jak změním nebo odstraním termínovaný příkaz v cTraderu?

Pokud potřebujete změnit, nebo odstranit termínovaný příkaz, který jste vytvořili, klikněte na tabulku‘Příkazy’ v okně ‘Trade Watch’. Tím zobrazíte všechny vaše termínované příkazy. Pravým kliknutém na příkaz, který chcete změnit, nebo odstranit získáte možnosti k úpravě, nebo zrušení příkazu. Pokud kliknete na ‘Změnit’, zobrazí se nové okno, které umožní změnit parametry termínovaného příkazu. Když kliknete na ‘Zrušit’, váš příkaz bude automativky odebrán ze seznamu.

Jak nastavím obchodování jedním kliknutím, nebo dvojklikem?

V platformě cTrader klikněte na ikonku nastavené ve spdním levém rohu a vyberte tabulku 'QuickTrade'. Zde si můžete vybrat, jestli zvolíte'single-click' nebo 'double-click' obchodování.
Pokud máte nastaveno rychlé obchdování na'Zakázáno', znamená to, že se zobrazí vyskakovací okno k potvrzení obchodní akce.
S tohoto okna si můžete také přednastavit SL/TP a tržní rozsah pro všechny typy příkazů.

Click trading

Jak jsou vypočítány poplatky v cTrader?

Spready v cTrader začínají 0 s provizí 3,5 na sadu hlavních měnových párů. Toto je zpoplatněno když vstoupíte a když opustíte obchod.
Můžete použít kalkulačku cTrader provizí k výpočtu pro různé obchody:
https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/ctrader-commission
Běžně je provize počítána jako $35 z $1milionů obchodovaných USD.
FX příklad- Když obchodujete 1 sadu(100 000) v EUR/USD, provize bude €3.50 když vstoupíte a když opustíte obchod (€7 dohromady).
Metals example- (počet oz X MP) / 1,000,000 X 35 = Jednocestná provize

What is a ctrader ID (cTID) and how can I create one?

Your cTrader (cTID) will be created and sent to you via email once the creation of your account has been confirmed.

cTID allows access to all FxPro cTrader accounts (demo & live) using only one login and password.

When logged in with the cTID, your cTrader account(s) will automatically become linked, and you will also have access to extra features that the cTID provides, such as:

  • Custom watchlists
  • Email alerts
  • Price alerts
  • Workspaces

Note: The cTID is seperate from your FxPro account login details and is something offered by Spotware directly. You can read more about it here

Jak si mohu stáhnout cBot nebo vlastní indikátor na cTraderu?

Můžete se stáhnout další indikátory/roboty na cTDN webu: https://ctdn.com/algos/indicators - https://ctdn.com/algos/cbots
Můžete také kliknout na ikonu indikátoru v každém grafu a vybrat'další indikátory'

more indicators

Pokud kliknete na stažení z webu, povede to k automatické instalaci do platformy cTrader.

Jak zjistím, zda můj cBot funguje správně?

Pokud máte spuštěné roboty v cTrader platformě uvidíte jejich seznam v levém dolním rohu grafu. Tlačítko ‘Stop’se objeví, pokud cBot funguje správně.
Pokud máte spuštěn roboty v tabulce 'Automate' uvidíte seznam aktivních instancí pod každým cBotem v seznamu cBotů. Tlačítko ‘Stop’ se objeví u běžící instance.
Pokud váš cBot funguje můžete zkontrolovat tabulky ‘Deník’ a‘cBot Log’ abyste zjistili, jestli systém hlásí nějaké chyby.

Mohu před spuštěním nějak otestovat mého robota?

Ano, můžete testovat výkon robotů pomocí historických dat platformy cTrader. Přejděte k sekci strong>'Automate' klikněte na šipku vedle robota a vyberte ‘Přidat instanci’. Přejděte k tabulce ‘Backtesting’ a nastavte zvolené parametry testování před spuštěním.
Až budete spokojeni s nastavení robota, můžete ho otestovat v reálných podmínkách prostřednictvím demo účtu.

Může být spuštěn více než jeden robot najednou?

Ano, můžete spustit více robotů najednou a na stejném grafu. Když je přidáte uvidíte oddělená okna pro každého z nich v levém dolním rohu grafu.

multiple cBots

Jak přeruším robota, který byl načten na mé cTrader platformě?

K odstranění rovota z cTradet klikněte na tlačítko ‘Stop’. Instance mohou být odstraněny z grafu v cTrader nebo seznamu ‘Instances’ v tabulce 'Automat' .

Bude můj robot pokračovat v práci i potom, co zavřu platofrmu cTrader?

Aby váš robot fungoval, je nutné aby vaše zařízení zůstalo spuštěné s otevřeným cTrader terminálem. Zavření cTrader terminálu způsobí, že cBot přestane obchodovat.

Můžete se přihlásit k FxPro VPS (Virtual Private Server) aby vaše roboty obchodovaly kdykoliv i pokud váš cTrader terminál není na vašem počítači otevřen.

Kde mohu najít zůstatek účtu a historii obchodování?

Váš zůstatek a historii obchodování najdete v okně ‘Trade Watch’ vespod vaší cTrader obrazovky..

  • Positions tab:Zobrazuje váš aktuální zůstatek, jmění, marže, volné marže, úroveň marží a nerealizovaný zisk a ztrátu. .
  • Orders tab: Zobrazuje aktuální čekající objednávky
  • History tab: Zobrazují celou historii objednávek.

Jak vytvořit zprávu o historii obchodování v cTrader?

Historii obchodování můžete stáhnout v okně ‘Trade Watch’ . Otevřete tabulku ‘History’ , klikněte pravým tlačítkem kdekoliv mimo seznam předchozím objednávek a vyberte‘Create Statement’ k vytvoření seznamu historie obchodování jako HTML dokumentu, nebo vyberte ‘Export to Excel’ k vytvoření reportu historie obchodování v excelovském souboru.

Jak nainstalovat platformu cTrader na mém počítači?

Můžete si stáhnout cTrader desktop platform kliknutím na odkaz:https://www.fxpro.com/trading-platforms/ctrader

Verze MAC není momentálně dostupná, ale nabízímecTrader webovou verzi přístupnou z následujícího odkazu:
https://ct.fxpro.com/

Pro sytémové požadavky a podporované prohlížeče navštivte spotware help page.

Pokud při instalaci zjistíte chybové hlášení, je to nejčastěji způsobeno antivirovým softwarem nebo systémem, který zakazuje stahování. Prosím dočasně vypněte firewall a antivirovou ochranu a pokuste se znovu platformu stáhnout.

Jak se platforma cTrader odinstaluje?

Když odinstalujete cTrader, zůstanou některé dočasné složky, které musíte smazat, abyste je úspěšně odstranilyt. Následujte instrukce uvedené níže ro kompletní odstranění cTrader z vašeho počítače:

Odinstalujte cTrader pomocí panelu ovladače:
- Ve složce Dokumenty odstraňte cTrader acAlgo
- Ve složce ''C:/Users/user/AppData/Roaming/'' odstraňte: Fxpro-cAlgo, FxPro-cTrader, FxPro-cTraderUsers
- a složku ''C:/Users/user/AppData/Local/Apps/2.0/'' celou smažte
Pak můžete pokračovat k novému stažení.

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Watch video instruction

Video Thumbnail

FxPro Edge Platform

How do I log in to the FxPro Edge trading platform?

You can log in to FxPro Edge by navigating to https://edge.fxpro.co.uk and entering your Direct profile credentials.

Login

If you have multiple accounts, you can select which one to use on the next screen.

Login

You can switch to another account by clicking on the top right dropdown.

Login

How do I place a new order?

There are multiple ways to place a new order:

  1. Via the chart
    • Right click on the chart
    • Click on 'Create New Order'

      Create Order
    • The New Order dialog will appear. Here you can adjust the parameters of the position you are about to open.

      Create Order

  2. Via the Create Order Buttons

    Create Order

  3. Via the Order tiles on your watchlist (when 1-click trading is enabled)

    Create Order

How do I close a position on FxPro Edge?

To manually close an open position, you must first locate the order in the Positions/Orders widget. You may either click on the 'Close Order' button (with 1-click trading enabled) or double click on the order and close it from the dialog that appears.

Close Position

Close Position

If you have set valid stop-loss or take-profit levels, your order will be closed once the market prce reaches either of the levels you have specified.

All closed positions will appear in the 'History' widget

How do I place a pending order on FxPro Edge?

A pending order is an instruction to open a position when an instrument reaches a certain price pre-defined by you. You can place a pending order via the main 'Order' dialog by selecting the 'Limit' or 'Stop' tabs. The dialog will then allow you to set the limit price and expiry date/time for the pending order.

Pending Order 1

Bear in mind that Buy stops & Sell limits must be placed above the current market price while Sell stops and Buy limits must be placed below the current market price.

Alternatively, you can instantly place a pending order by right clicking on the chart.

Pending Order 2

Why is the Modify position button greyed out when I try to set SL/TP for an existing order?

This may be because you have placed your stop-loss or take-profit levels too close to the current price. alternatively, it may mean that you have set these levels on the wrong side of the current price.

Please note that for short positions (sell orders) stop-losses must be set higher than the current market price and take-profit levels must be set lower than the current market price.

You can view the minimum stop levels for each platform in the symbol's specifications: https://www.fxpro.com/trading/forex

Can I add custom indicators or EAs to FxPro Edge?

FxPro Edge does not support custom indicators or EAs at this point in time. We are looking to add support for this in future releases.

How can I add more widgets onto my workspace?

You can add more widgets to customize your workspace by clicking on the '+' button on the sidebar. Widgets can be moved around, re-arranged and re-sized.

Widgets

Can I view how well I've been trading?

You can view your account performance by clicking on either:
a) The top bar
b) The 'Account Performance' icon on the sidebar

Account Performance

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Watch video instruction

Video Thumbnail

OBCHODOVÁNÍ A VYKONÁVÁNÍ

Co je CFD?

Contracts for Difference (CFDs) jsou deriváty, které obchodníkům umožňují spekulovat s měnící se hodnotou aktiva, bez toho aby se stali jeho majiteli. V CFD kupující a prodávající souhlasí, že prodávající po uplynutí kontraktu zaplatí kupujícímu rozdíl mezi hodnotou aktiva v době učinění dohody a v době epirace kotraktu. Pokud je tento rozdíl záporný, musí kupující zaplatit prodávajícímu. Při CFD obchodování obchodníci kupují (dlouhá pozice) když očekávají vzrůst a prodávají (krátká pozice), pokud očekávají pokles hodnoty.

Jak se čte měnový pár?

Forex Currencies are traded in pairs. Each currency is presented as a three letter abbreviation and is usually separated from the currency it is paired with a space, a point, or a slash. For instance, EUR/USD refers to the Euro US Dollar currency pair. The first currency in the pair is known as the base currency. The second currency in the pair is known as the quote or term currency. The value of the pair is defined by how much of the quote currency is required to purchase a single unit of the base currency. So if EUR/USD is currently trading at 1.31 then this means that $1.31 is required to purchase €1.

Jaké nabízíte spready?

Nabízíme konkurenceschopné plovoucí spready na všech našich platformách. Na MT4/MT5 účtech je zpoplatněn pouze spread každého nástroje a není zde žádná provize. U účtů cTrader jsou spready nižší (od 0 pro hlavní FC páry), ale je zde provize pro každý obchod ($35 za každý $1milión obchodovaných USD).

Také nabízíme MT4 účty s fixními spready, které mají spready pro 7 hlavních FX párů.

Proč můj termínovaný příkaz nebyl vykonán?

Pokud váš termínovaný příkaz nebyl vykonán, může to být tím, že v době uskutečnění termínovaného vkladu jste neměli dostatek financí k otevření pozice. V tomto případě se smazaný termínovaný příkaz objeví v historii účtu.
K vykonání termínovaného příkazu také nemuselo dojít z důvodu, že požadovaná cena nebyla dosažena. Pro termínované prodejní příkazy musí cena příhozu dosáhnout určenou úroveň a pro termínované nákupní příkazy musí poptávaná cena dosáhnout určenou úroveň.

Jaké provize jsou účtovány za obchodování?

V MT4/MT5 a spread účtech neúčtujeme žádné poplatky ani provize za žádné nástroje. Zpoplatněn je pouze spread malou přirážkou (a všechny platné swap poplatky).

V cTrader účtech, při obchodování s FX a kovy je provize 35 USD za každý 1 milión obchodovaných USD za otevření pozice a 35 USD za uzavření pozice. Spready v cTraderu jsou ale nižší než u jiných typů účtů.

Jaké nástroje nabízíte pro obchodování?

Přes FxPro můžete obchodovat forex, kovy, futures, podíl, indexy, energie a kryptoměny. Po více informací o jednotlivých aktivech navštivte prosím:

https://www.fxpro.com/

Nabízíte zaké kryptoměny?

We offer CFDs on a several different cryptocurrencies including Bitcoin, Ethereum, Litecoin, BitcoinCash, Ripple and many more.

You can see more details and trading conditions on the following link:

https://www.fxpro.com/trading/cryptocurrencies

Please note that Cryptocurrencies are not available to retail clients under FxPro UK Ltd.

Do you offer guaranteed stop loss?

A stop-loss order may serve as an additional risk minimisation strategy. However, the requested price of a stop-loss order is never guaranteed. This is because the price at which the stop-loss order is placed serves only as a ‘trigger point’. In the event that the price of the financial instrument being traded reaches the trigger price, your stop-loss order will be treated as a market order and executed at a Volume Weighted Average Price (‘VWAP’) as per the Order Execution Policy. As a result, a stop-loss order may be executed at a worse price. This applies to all 'stop' orders placed on any of our platforms.

Kolik desetinných míst uvádíte u cen?

Všechny FX páry uvádíme s místem navíc, znamená to, že posledním znakem je 'point' a předposledním 'pip'.

Jaký je v FxPro model provedení?

Jsme No Dealing Desk broker nabízející CFD na 6 podkladových aktivech. Pro většinu účtů nabízíme tržní vykonání, ale poskytujeme i okamžité vykonání.

Interně hodnotíme nabídky pro naše příkazy a zbylá vystavení zůstavájí pro omezení úrovní tržních rizik. Dodatečné vystavení může být ještě externě zabezpečeno.<.br>
Více informací o našem modelu si můžete přečist zde:

https://www.fxpro.com/pricing/model

Vyskytuje se va vašich platformách skluz?

Skluz je součást obchodování a je znám na forexových trzích. Objevuje se v časech vysoké volatility nebo nízké likvidity stejně jako při oznámení významných událostí nebo při vydání důležitých ekonomických dat.

FxPro činí potřebné kroky k ochraně obchodníků proti tržní volatilitě a naši klienti mohou využít obchodního systému na vysoké úrovni, který snižuje riziko negativního skluzu a garantuje vykonání za nejlepší tržní cenu.

Na naše vynikající statistiky skluzu se můžete podívat zde:
https://www.fxpro.com/pricing/model

Nabízíte také mikro (0,01) dávky?

Ano, mikro dávky jsou dostupné na všech platformách se standardním typem účtu.

Jaké páky nabízíte?

The leverage available to you may differ depending upon your jurisdiction and the instrument/platform you are trading with.

Please follow the link below to find out more information in regards to leverage: https://www.fxpro.com/leverage-information

what-are-fixed-spreads.title

what-are-fixed-spreads.description

Co jsou plovoucí spready?

Plovoucí spready se mění během dne, v závislosti na tržní volatilitě a dostupné likviditě. Představují nejlepší poptávané a nabízené ceny, které můžeme zajistit od našich poskytovatelů.

Největší výhodou plovoucích spreadů je, že dostáváte nejlpší momentální cenu v čase, kdy obchodujete, a ta může být nižší, než při obchodování s fixními spready. Na druhou stranu plovoucí spready se mohou značně rozšířit před nebo po oznámení zpráv, které ovlivňují trh a během vysoké volatility trhu.

Mohu se setkat s nových naceněním (requote)?

Platformy FxProMT5 a FxPro xTrader používají tržná vykonání, takže se zde nepoužívají nové nacenění (requote).

Můžete se s nimi ale setkat v FxPro MT4 s okamžitými účty během vysoce volatilních tržních podmínek. Pokud se jim chcete vyhnout, můžete zaškrtnout pole ‘Standard Deviation’ dole v okně ‘Příkaz’, které vám dovolí nastavit si rozsah pip, které bude dostupné pokud se tržní cena odchýlí od požadované ceny.

Prosím berte na vědomí, že vyskakovací okno pro nové nacenění je blokováno při používání obchodování jedním kliknutím. Uslyšíte ale zvukové upozornění, pokud máte zvuková upozornění povolena (Nástroje>Možnosti>Akce), a nové nacenění bude uvedeno také v souborech logu v klientském terminálu.

Co znamená stop úroveň?

Margin level (%) is displayed on the trading platform and is calculated as follows: Equity / Margin X 100.

FxPro offers Negative Balance Protection (subject to the FxPro Order Execution Policy) to ensure that clients cannot lose more than their overall investment.

The stop out level is {{percent}}% for all account types.

For cTrader accounts, Spotware’s 'Smart Stop Out' logic will be used.

Jaký je rozdíl mezi stop příkazem a limitním příkazem?

Limit and stop orders are often confused with each other as both are pending orders that instruct a broker to open or close a position when an asset’s price reaches a certain level.

Buy limit orders instruct that a position is opened when the market price reaches a level lower than the current price. Sell limit orders instruct that a position is opened when the market price reaches a level that is higher than the current market price. Conversely, buy stop orders are entered above the current market price and sell stops are entered below the current price.

Bear in mind that pending Limit orders are executed with ‘Limit Execution’, meaning you will receive your requested price or better, whereas Stop orders are executed with ‘Market Execution’, meaning that the trade is executed at VWAP.

Bude můj EA/cBot pokračovat v práci i potom, co zavřu platformu?

Aby EA zůstala funkční, je nutné aby zůstalo zapnuté zařízení s otevřeným MT4/cTrader terminálem. Zavření terminálu způsobí, že EA/roboty přestanou obchodovat.
Můžete se přihlásit k FxPro VPS (Virtual Private Server) aby vaše EA/roboty obchodovaly kdykoliv i pokud váš MT4/cTrader terminál není na vašem počítači otevřen.

Jak se vypočítává swap?

Swap is calculated by taking the difference between the respective interest rates in the currency pair being traded and adding FxPro's commission fee for rolling over the position to the next trading day. The result can either be positive or negative depending on the instrument.

Swap is calculated and charged once every weekday, however, to account for weekends, a triple charge will take place on Wednesday for FX & metals, and on Friday for other instruments.

Swap fee for FX= Pip value X swap value in points] / 10

Swap fee for Non-FX instruments= Lot size X Swap Value X Number of nights.

For Shares and Cryptos, the swap fee is displayed as an annual percentage. Therefore the calculation is slightly different.

Swap fee for Shares= No.Of Nights X No.Of Shares X Share Last Price X Annual Percentage charge / 360

Swap fee for Cryptos= number of coins x Crypto last price x Annual Percentage charge / 360

We have a useful Swap calculator you can use to estimate the Swap incurred on trades: https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/swap

Examples: If you buy 100 (hundred) shares of Apple Inc (AAPL.O) at the price of $140 and hold them for one night at an annual rate of -2.8597 %, the charge will be -$1.11.

If you are short 2.0 lots (200k) of EURUSD for 2 nights, and the swap fee in points is -0.5739 then the swap charge will be -$2.29 ($20 pip value X -0.5739 X 2 nights /10 )

What is leverage?

Leverage affects the funds required to place a position, multiplying your buying power, allowing you to open a position larger than your deposit. Leverage requires you to post collateral with us in the form of margin and the higher the leverage the less the required margin to open a position of equivalent value or for the same initial margin you can open much larger positions.

Initial margin Leverage Buying Power (units)
$1,000 1:1 $1,000
$1,000 1:10 $10,000
$1,000 1:33 $33,000

Leverage can be expressed either as a Ratio, or in a % format. Both are displayed on our website for easy understanding.

For example, saying you have leverage 1:20 is the same as saying you are required to have a margin that is only 5% of the overall value of the trade.

Excessive use of leverage can of course be very risky because it can magnifies your P&Land this can lead to large losses which can lead to stop out, the automatic closing of your position. This is because your collateral available to sustain potential losses and not fall below the ‘maintenance margin’ required so that your position is not liquidated, is much less as a % of the position when using higher leverage.

Also note that higher leverage increases the effect of spread and Swap fees as a % on your invested capital. For example if the spread on an instrument as a % is 0.1% and you open a trade with 20 times leverage the spread cost as a % on your deposited margin will be 2%.

Example:

With leverage 1:5 you would need to deposit EUR 20,000 to open 1 lot of EURUSD (100,000) , while at leverage 1:30 you could open the same trade with only EUR 3,333.

Please refer to the margin calculator, https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/all-in-one. Here you can test how much of your margin will be needed to open a trade at different leverages and with different lot sizes

What is VWAP?

VWAP stands for ‘Volume Weighted Average Price’ and applies to market execution orders

If the requested volume is not available all at the same price, the order will automatically execute the maximum volume at the best available price, and then the remaining volume at the next best price and so forth. An average of all these prices is then taken, which is the price the order will execute at (the VWAP).

All stop orders, once triggered, are subject to ‘Market Execution’ which means that FxPro will automatically aggregate all available liquidity at the best possible prices and fill your stop orders at first available VWAP. The VWAP price may be on, above, or below your requested price.

Please see the relevant section of our Order Execution policy: Market Execution Order Market order is the intention to either buy or sell at the current market price, subject to the liquidity available. In the event, there is not enough liquidity at the top of the book to fill a Client’s market order, the system will automatically aggregate the volume received from third party liquidity/ price provider(s) and execute the market order at the ‘Volume-Weighted Average Price’ (‘VWAP’), subject to the liquidity available at the time of the execution.

Example:

Depth of Market for EURUSD

The image above shows a snapshot of the Depth of Market for EURUSD.

The right hand side shows ASK prices (price at which you buy)

The left hand side shows BID prices (price at which you sell)

Each tier displays the volume available at each price tier. For example, a trade of 2.50 lots or lower, would receive the top of the book price (the first row of prices). And for trade size above this, the overall price would be calculated according to the price tiers and volumes available at each.

For example, lets say we want to Sell 8 lots (800k units of EUR). The order will be executed as follows:

250,000 * 1.16520 = 291,300

500,000 * 1.16519 = 582,595

50,000 * 1.16518 = 58,259

You then add up all the tiers = 932,154 and divide by your trade size in units

932,154 / 800,000 = 1.16519 (rounded to 5 decimal places)

What is a market order?

A ‘Market Order’ applies to the MT4 Market, cTrader, MT5 & FxPro platforms and dictates that you want to enter the market at the current market price, no matter what that may be. Market Orders are filled at VWAP (Volume Weighted Average Price), meaning that you may receive a price above, below or on the price you saw when you executed the order.

Market Execution is also applied to all ‘Stop’ orders across all of our platforms. (Stop losses, Stop outs & pending stop orders).

Because different LPs will have different prices and available liquidity, the available volume is tiered and large orders may be executed at a non-‘top of the book’ price. Top of the book means the best Bid / Ask prices are streamed in the platform. The Market Depth however is much more complex than this and Market Execution accounts for this. Please refer to our ‘What is VWAP?’ question for further information.

What is a Stop Loss order?

A ‘Stop Loss’ order is used to limit losses, or potentially to take a profit after a loss.

It can be attached to an order at the time of opening, or you can modify a position and add a stop loss at a later time. It can also be attached to a Pending Order.

A Stop Loss must be placed below the current market price on Buy positions, and above the current market price on Sell positions.

All Stop orders, which include Stop Losses, are executed with ‘Market Execution’, which means that once the order is triggered, it is filled at the current market price at that time (VWAP).

The VWAP can be on, above or below the requested price.

This means that especially during times of high volatility, you may receive a much different price than your specified stop level, which is referred to as ‘Negative Slippage’.

What is a Take Profit order?

A ‘Take Profit’ order is used to lock in profits at a specified price, or potentially to limit further losses after a substantial gain.

It can be attached to an order at the time of opening, or you can modify a position and add a take profit at a later time. It can also be attached to a Pending Order.

A Take Profit must be placed above the current market price on Buy positions, and below the current market price on Sell positions.

All ‘Limit’ orders, which includes Take Profit, are executed with ‘Limit Execution’, which means that you will receive your requested price or better. At the time your Take profit is triggered, if a price exists in the market which is in your favour, FxPro will fill you at the better price.

It is not possible therefore, to receive a worse price on a ‘Limit’ order such as Take Profit.

Take profits on long positions will be triggered for execution once the ‘BID’ price reaches your take profit level. Take profits on short positions will be triggered for execution once the ‘ASK’ price reaches your take profit level.

What is a Stop Out?

A ‘Stop Out’ is a triggering of a forced automatic closing of a trader's positions in case that person's trading account equity falls below a certain threshold.

Margin level is displayed on the platform as a % anytime you have open positions, and is calculated as: Equity / Initial Margin *100

Equity means the balance + unrealised P&L in each trading account and does not include any balance in your FxPro Wallet.

Example:

The Stop Out level is 50%, depending on your jurisdiction. This means that once your Equity falls to a value equal to 50% of your initial margin, stop out(s) will begin to occur.

So, with an initial deposit of $1000, and an initial margin of $100, you are left with a Free Margin of $900. If losses reach $900, you will have 0 Free Margin remaining, and your margin level % at this time would be 100% (100 equity / 100 Initial margin = 100%). If losses continue and eventually reach $950, the 50% Stop out would be triggered. (50 equity / 100 used margin = 50%)

Now that we have explained how the stop out is applied, let’s see an example at which price you would be stopped out.

You open a Buy position of 100 barrels of Brent Oil (0.1 lot) at a price of $55 per barrel. This position is using a leverage of 10 times (1:10) and you started with $600 in your account.

Initial margin is 1/10= 10% of the exposure. The exposure, in this case, is 100 barrels times 55= $5,500. So, your initial margin is 550, leaving $50 free margin.

The price starts to fall, and we want to find out at what price Equity will be equal to 50% of initial margin. To do this, we need to calculate the price at which our loss will be 50% of 550 = 275, plus the free margin because as we explained in previous example above, losses are first used against free margin. So, the total loss would be 325 or 3.25 per barrel since our position is 100 barrels. When the price drops by 3.25 and reaches (50-3.25) $46.75, that is the BID price, you will be stopped out.

Stop Outs help to prevent trading accounts from falling into a negative balance, however, in very volatile markets, or during market gaps, it is not always possible to fill orders at a specific level and there might be significant slippage when Stop out orders are executed.

How can I show the ASK price on the platform?

As default, price charts are built using the BID price, however, it is the ASK price (the higher price) at which Sell order closures are triggered or buy positions are opened.

You can add the current ask price to the chart on all our platforms if it is not already shown as default.

On MT4 and MT5 go to Charts >Properties and tick the box to ‘Show Ask line’.

On cTrader, right click in the chart and go to ‘Viewing Options’ and tick the ‘Ask Price line’ option.

On the FxPro App, the Ask price appears as default

What is slippage?

Slippage refers to instances where the executed price differs from your requested price. I.e. the price ‘slipped’.

Slippage occurs when your Market Order is triggered and filled at a price different to that which you have requested. The difference may only be minimal, or it could be significant. Price Gaps and increased volatility can result in substantial slippage in some cases.

This is a normal market practice and a regular feature of the foreign exchange markets under conditions such as illiquidity and volatility due to news announcements, economic events and market openings. The slippage can be positive or negative. Slippage can also occur when larger orders are partly executed at tier 2 or even Tier 3 prices (see question What is VWAP).

Although we are not required to do so, we publish our Execution Statistics every year on our website: https://www.fxpro.com/pricing/model

Example:

You have a long (buy) position of 1000 barrels (1lot) of WTI prior to market closing at price $50.00, and you set a take profit at price $50.50 and a stop loss order at $49.5.

However, due to significant news reports over the weekend, at the market opening on Monday, WTI opens with an upward gap at price $51.

Therefore, your take profit order will be triggered once the market reopens (as the price has moved above your take profit level), at the price of $51.00, and will be executed at this price or better.

This is how market gaps and slippage may cause more profit or loss than anticipated and why stop orders such as ‘stop losses’ are never guaranteed to be executed at your requested price.

What is Spread?

The difference between the Bid and Ask prices is the ‘Spread’, which is what you pay to the broker in return for placing the order through them.

Therefore, you will notice that trades start in a minus figure, as you need to cover the spread before you begin make profit.

Let’s demonstrate this using an example. You buy 1 lot of EURUSD at $1.0700 the bid and ask prices were $1.0698 and $1.0700. When you buy, you get the Ask price. The price moves in your favour by 5 pips making the new Bid and Ask prices $1.0703 and $1.0705. You close the trade by selling at the new Bid price of $1.0703, making 3 pips profit which equals $30.

The reason that in this example your profit is less by $20, is due to the fact that you have been charged a 2pips spread.

Let’s take another example using GOLD, which is denominated in USD. You decide to Sell (short) 100oz (1 lot) when the bid and ask prices were 1600.50 and 1601.00. As this is a sell position, it is opened at the Bid price of 1600.50. The price then moves down in your favour by 0.50, making the new bid and ask prices 1600.00 and 1600.50. You close the trade by buying at the new Ask price of 1600.50.

In this case, even though the price moved in your direction, you were charged the spread and your order was opened and closed at the exact same price (1600.50), meaning that your Profit or Loss is equal to 0.

Spreads are typically floating and fluctuate depending on liquidity and volatility. Volatility is affected by Liquidity and vice-versa.

What do I do if I have a question or enquiry regarding one of my trades?

If you would like to check any orders, please send an email to [email protected] from your registered email address with your account number and the order number of the trade, and we will check your enquiry and get back to you as soon as possible.

You can find the order number in your trade account tab or history tab.

Why has my pending order been executed or Stop loss/take profit triggered when the price has not reached the specified price?

Bear in mind that Buy positions are opened at the Ask price (and closed at the Bid price), whereas Sell positions are opened at the Bid price (and closed at the Ask price).

Therefore, stop losses, take profits and pending orders need to be triggered by the Bid or Ask price displayed on the price chart before being executed.

The Ask price is always higher than the Bid price as it includes the FxPro spread. Therefore, you need to take into account the spread at the time the order was triggered.

For example, if you opened a sell trade on EURUSD at 1.15700 and placed a stop loss of 1.15750, it means your stop loss will be triggered when the Ask price reaches 1.15750. So, if the spread at the time is 1.5ips, you may see your order closed when the price in the chart is only at 1.12735.

The price charts display BID prices by default. If you cannot see the current ASK price in your platform, please refer to our FAQ: How can I show the ASK price on the platform?

What is liquidity?

Liquidity, in simple terms is the ability to trade (buy and sell) an instrument and is considered good when there are many market participants interested in Buying and Selling the instrument at any volume. The easier it is to sell or buy the instrument at any given volume, the better the liquidity.

The more liquid an instrument, the tighter the spread usually, as the market participants compete to get the best prices. When there is low liquidity, the pricing is generally more erratic, and the spreads may be higher due to lower demand for the instrument.

What is Swap (rollover)?

Since every currency trade involves borrowing one currency to buy another, interest rollover charges are part of forex trading.

Interest is paid on the currency that is borrowed, and earned on the one that is bought. Swap may be positive or negative and applies whenever you leave a trade open overnight.

If you are buying a currency with a higher interest rate than the one you are borrowing, then the net interest rate differential will be positive and you will earn funds as a result. Conversely, if the interest rate differential is negative then you will be charged.

Swap also applies to non-FX instruments, due to the fact that all instruments are traded in particular currency which incurs an interest rate.

On the platforms, ’swap’ is automatically converted into the balance currency. The Operation is conducted at midnight server time (10pm UK time) and will only be charged/gained if you have an open trade at this time.

the swap is calculated and charged once every weekday, however, to account for weekends, a triple charge will take place on Wednesday for FX & metals, and on Friday for other instruments. FxPro Swap rates are in line with the Banks and are reviewed and updated on a weekly basis by the Execution department.

The up-to-date swap lists can be viewed at any time on our website in the instrument specifications or via the trading terminals.

VKLADY A VÝBĚRY

Je možné přijít o více peněz, než vložím?

FxPro offers Negative Balance Protection (NBP) for all clients, regardless of their categorisation & jurisdiction, thereby ensuring that you cannot lose more than your total deposits.

For more details please refer to our ‘Order Execution Policy’.

FxPro also provides a stop out level, which will cause trades to be closed when a certain margin level % is reached. The stop-out level will depend on the account type and jurisdiction under which you are registered.

How do you keep Clients funds safe?

FxPro bere bezpečnost financí svých klientů velmi vážně. Z tohoto důvodu jsou všechny finance klientů plně odděleny od vlastních financí společnosti a jsou drženy na samostatných bankovních účtech hlavních evropských bank. To zajišťuje, že finance klientů nemohou být použity k jinému účelu.

Kromě toho je společnost FxPro UK členem kompnzačního systému finančních služeb (FSCS) a společnost FxPro Financial Services je členem kompenzačního fondu investorů (ICF).

Jakými způsoby se dají vložit finance do FxPro účtu?

We offer a wide range of payment methods, all with 0 fees from FxPro. These include Bank Wire transfers, Credit/Debit cards, PayPal, Neteller, Skrill, and many more local options tailored to your country and jurisdiction.

You can check all available payment methods and based on your location directly in your login area or via this link:
https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Please note that you must withdraw via the same method used to fund your account.

Co je FxPro peněženka?

FxPro peněženka je váš osobní nástroj pro správu rizik, který pracuje jako centrální účet, ze kterého můžete převádět peníze na všechny vaše obchodní účty pomocí pár snadných kliknutí. Hlavní výhodou vkladů do FxPro peněženky oproti přímým vkladům na účet je, že vložené finance jsou kompletně chráněny proti otevřeným pozicím, které můžete mít na obchodním účtě.

Jakvložím finance do mé FxPro peněženky?

Vložené finance jsou automaticky poukázány do FxPro peněženky. Můžete si převést jakoukoliv částku mezi svou FxPro peněženkou a vaším obchodním účtem kdykoliv chcete. Přihlaste se k FxPro Direct, vyberte 'Vložit finance' nebo 'Peněženka' a vyberte zvolený způsob platby

Na následující stránce naleznete informace o dostupných způsobech platby:
https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Jak mohu z FxPro peněženky vybrat peníze?

Log in to your FxPro Direct and select 'Withdraw’ or 'Wallet'.

Please note that in order for the withdrawal to be successful, you should transfer your funds to your FxPro Wallet.

Kindly note that you must follow our withdrawal policy which instructs that clients must withdraw via the same method used to deposit, unless that method has been fully refunded or refund limits have expired. In this case, you may use bank wire method, or another method previously used to fund (as long as it can accept payments) to withdraw profits.

Jaké jsou měny dostupné pro FxPro peněženku?

We offer Wallet currencies in EUR, USD, GBP, CHF, JPY, PLN, AUD and ZAR. Additionally, we also offer NGN, VND, THB, MYR and IDR. (Depending on your jurisdiction)

The currency of your FxPro Wallet should be in the same currency of your deposits and withdrawals in order to avoid conversion fees. Any transfers from your FxPro Wallet to your trading accounts in a different currency will be converted as per the platform rates.

Jak převedu finance z mé FxPro peněženky na obchodní účet?

You can instantly transfer funds between your FxPro Wallet and your trading accounts by logging in to your FxPro Direct and selecting 'Transfer'

Select your Wallet as the source account and the target trading account and enter the amount you wish to transfer.

If your trading account is in a different currency to your FxPro Wallet, a pop-up box will appear with a live conversion rate.

Mohu změnit měnu u mé FxPro peněženky?

Abyste se vyhnuli poplatkům za převod, je lepší mít FxPro peněženku ve stejné měně, jako jsou vaše vklady a výběry.

Pokud jste omylem otevřeli FxPro peněženku ve špatné měně, prosím kontaktujte administratiní oddělení na: [email protected] pro opravu chyby.

Jaké používáte směnné kurzy?

Klienti FxPro využívají ty nejlepší směnné kurzy na trhu.

Pro vklady z externího zdroje (jako je vklad z kreditní karty do FxPro peněženy v jiné měně) a pro výběry (jako například z FxPro peněženky na kreditní kartu v jiné měně), finance budou převedeny dle denního směnného kurzu banky.

Pro převody z FxPro peněženky na obchodní účet v jiné měně, nebo naopak, bude použit směnný kur zobrazený ve vyskakovacím okně při potvrzení této transakce.

Jak dlouho trvá bankovní převod a jaké jsou poplatky?

For international bank wire deposits, please allow **3-5 business days** for funds to reflect in your FxPro Wallet. FxPro and our receiving bank do not charge any fees for bank wire deposits; however, other banks involved in the process, such as sending or intermediary banks, may apply their own fees.

We also offer **local banking options** for many countries, providing faster and more efficient processing times. For example:

- **GBP Transfers (UK)**: Usually reflect **within the same business day**, with no fees from FxPro or our receiving bank. - **SEPA Transfers (EU)**: Typically reflect **within the same business day**, with minimal fees (usually just a few euros). - **Other Local Banking Methods**: Availability depends on your country, and these are generally also very fast.

You can view all available deposit methods and processing times specific to your country and jurisdiction by logging into your FxPro account.

Jak si mohu vybrat peníze, když kreditní karta, přes kterou jsem peníze vkládal je již zrušená, nebo jí vypršela platnost?

Po zrušení karty jsou banky povinny dovolit omezené transakce jako vrácení peněz, obvykle po dobu 6 měsíců. Měli byste te být schopni si peníze vybrat, i když karta byla zrušena. Peníze obdržíte na novou kartu, která je spojena se stejným bankovním účtem, jako předešá karta.

Pokud byla ukončila činnost banka, která kartu vydala, budete muset poslat doklad o uzavření účtu na [email protected]

Can I transfer funds between my FxPro Wallet and trading accounts during the weekend?

Yes, as long as the specific trading account you are transferring from does not have any open positions.

If you have an open trade during the weekend, you will be unable to transfer funds from it to your Wallet until the market reopens.

Weekend hours begin on Friday at market closure (22:00 UK time) until Sunday, at market opening (22:00 UK time).

Jak mohu vybrat peníze pomocí bankovního převodu?

Přihlaste se k FxPro Direct, vyberte 'Výběr financí' or 'Peněženka' a vynerte možnost bankovní převod. Jako doklad, že jste majitelem účtu můžeme požadovat zaslání bankovního výpisu.

K tomu, abyste si mohli vybrat pomocí bankovního převodu, musíte nejprve vrátit vklady z kreditní karty, PayPal a Skrill učiněné za posledních 6 měsíců.

Za jak dlouho při výběru peníze dorazí na můj bankovní účet?

Žádosti o výběr jsou zpracovány naším oddělením pro správu klientských účtů během jednoho pracovního dne. Doba nutná k převodu financí se však liší v závislosti na zvolené platební metodě.

Mezinárodní bankovní převody trvají 3-5 pracovních dní.

SEPA platby a lokální bankovní převody do dvou dnů.

Výběry na kartu mohou trvat 5-7 pracovních dní.

Ostatní platební metody obvykle trvají jeden pracovní den.

Jak dlouho trvá zpracování žádosti o výběr?

Během normální pracovní doby jsou výběry zpracovány během několika hodin.Pokud je žádost o výběr učiněna mimo pracovní dobu, bude zpracována následující pracovní den.

Prosím berte v potaz, že ačkoliv jsu vklady z karty zpracovávány okamžitě, neznamená to, že peníze na ná bankovní účet obržíme ihned, obvykle tento proces trvá několik dní. Finance vám poukážeme okamžitě tak, abyste mohli hned obchodovat a chránit otevřené pozice. Oproti tomu výběry financí trvají déle.

Jak dlouho trvá, než jsou mé finance vloženy do FxPro peněženky?

We usually process deposits **within 10 minutes** of receiving them, ensuring your funds are available as quickly as possible. For SEPA and other local banking transfers, deposits typically reflect **within the same business day**, while all other payment methods are also processed in approximately **10 minutes**.

If you wish to check the status of any pending transaction, feel free to contact our **24/5 support team**, who are always ready to assist you.

You can choose to send your deposit to your FxPro Wallet or directly to a trading account of your choice. Please note that all transactions are placed via the Wallet, so **currency conversions may apply** when transferring directly to a trading account in a different currency from your Wallet.

Jakou metodu mám zvolit pro výběr?

It is our policy that any recent card deposits should be withdrawn to the card in question first, before refunding to any other method, even if other methods were used for funding. Kindly note that after refunding any cards, PayPal and Skrill deposits should also be refunded. Once all deposits from the above-mentioned payment methods are fully refunded, you will then be able to withdraw via bank wire or another method previously used to fund. (Provided that it can receive payments) The methods that remain to be refunded will be clearly displayed to you in FxPro Direct.

Účtujete si poplatky za vklady nebo výběry?

FxPro does not charge any fees/commission on deposits/withdrawals, however, you may be subject to fees from other payment providers involved in the transaction, particularly with banks. Please note that for e-wallets, there may be a fee for withdrawals but only if you have not traded. You can see more details on our funding page: https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

"

V jakých měnách j možné financovat FxPro účet?

Klienti FxPro UK Limited mohou vkládat v: USD, EUR, GBP, AUD, CHF, JPY a PLN.

Klienti FxPro Financial Services Limited mohou vkládat v: USD, EUR, GBP, AUD, CHF, JPY, PLN a ZAR. Možné jsou i vklady v RUB ale po přijetí budou tyto vklady převedeny ba měnu klientovy FxPro peněženky.

Clients of FxPro Global Markets Limited mohou vkládat v: USD, EUR, GBP, CHF, AUD, PLN, ZAR a JPY. Možné jsou i vklady v RUB ale po přijetí budou tyto vklady převedeny ba měnu klientovy FxPro peněženky.

Klienti FxPro Global Markets MENA Limited mohou vkládat v: USD, GBP a EUR. Možné jsou i vklady v AED ale po přijetí budou tyto vklady převedeny ba měnu klientovy FxPro peněženky.

Berte na vědomí, že pokud převedete finance v jiné měně, než je měna vaší FxPro peněženky, budou finance převedeny do peněženky ve vaší měně za použití směnného kurzu platného v čase transakec. Z tohoto důvodu doporučujeme otevření FxPro peněženky ve stejné měně, jako vklady a výběry.

Jaké kreditní/debetní karty akceptujete?

We accept Credit/Debit cards including Visa, Visa Electron, Visa Delta, MasterCard, Maestro International and Maestro UK.

Co mám dělat, pokud jsem neobdžel vybrané peníze?

Pokud jste učinili výběr prostřednictvím bankovního převodu a nedostali jste během 5 pracovních dní své peníze, prosím kontaktujte naše oddělení pro správu klientských účtů na [email protected], a my vám poskytneme kopii Swift.
Pokud jste žádali o výběr financí prostřednictvím kreditní/debetní karty a neobdržei jste je během 10 pracovních dní, prosím kontaktujte naše oddělení pro správu klientských účtů na [email protected] a my vám poskytneme číslo ARN.

Proč byl můj vklad z kreditní/debetní karty zamítnut?

Existuje více důvodu, proč může být kreditní/debetní karta zamítnuta. Je možné, že jste překročili denní limit pro transakce nebo přesáhli dostupný zůstatek kreditní/debetní karty. Mohli jste také vložit špatné číslo své kreditní karty, datum expirace, nebo CVV kód. Prosím zkontrolujte, zda je toto v pořádku. Také si ověřte, že používáte kreditní kartu s platným datem expirace. Prověřte také, zda má vydavatel karty oprávnění pro online transakce a neexistují žádná opatření, která by nám mohla bránit při stažení financí.Find more information

How to fund your account

  1. Sign in to FxPro Direct with your email and password.
  2. Open the “Wallet” section and click the “Deposit” button.
  3. Now you can choose from a selection of convenient payment methods. All the deposits and withdrawals are processed with no commissions from the FxPro side.
  4. Choose the method and specify the amount you want to deposit. Then fill out payment details and follow the prompts on screen to confirm the payment.
  5. Once approved, the deposited amount will appear in your FxPro Wallet balance, or the trading account specified, and will be displayed in your Transaction History.
  6. You can now transfer funds to an account and begin trading!

Watch video instruction

Video Thumbnail

FXPRO DIRECT

Co je FxPro Direct a jak se mohu přihlásit?

FxPro Direct is your online account management page.

Click on the 'Log In' option on the top right of the website. You can log in with your registered email address and password.
Your FxPro Direct allows you to create new accounts, edit existing ones, fund your accounts and download trading platforms. You may also edit your mailing options or subscriptions.


The ‘Tools’ tab in FxPro Direct gives you access to various services we offer, including the FxPro Dashboard, Economic Calendar, Calculators and FxPro Squawk. These tools can be accessed by all users, including those who are still practising on demo accounts.

Jak znovu nastavím heslo pro FxPro Direct?

Pro resetování hesla k FxPro Directklikněte na ‘Obnovit heslo’ dole v přihlašovacím okně. Vložte svou registrační emailovou adresu a potvrďte. Brzy vám na uvedený email přijde odkaz, který váš přesměruje na stránku, kam můžete vložit nové heslo k vašemu účtu

Jak nahrát dokumenty?

K nahrání dokumentů prostřednictvím FxPro Direct klikněte na ‘Můj profil’ a vyberte ‘Nahrát dokumenty’. Poté klikněte na ‘Procházet’ pro otevření nového okna. Najděte a vyberte dokument, který chcete nahrát a poté klikněte na ‘Otevřít’ .

Obrdžíte upozornění, že nahrávání právě probíhá a poté i zprávu, že dokumnety byly úspěšně nahrány.

Poté co dokumenty nahrajete, naše administrativní oddělení si je projde v pořadí, v jakém byly obdrženy.

Jak upravím mé profilové informace?

To change any of your personal details, please send an email to [email protected]. Bear in mind that for security reasons, we will require an updated proof of residence to be uploaded via FxPro direct for a change in address and a phone verification for a change of email.

Jak nastavím nové heslo k obchodní platformě?

Please log into 'FxPro Direct' and click on Accounts. Next to account number you will see the icon to 'Reset Password'. Once you click on it, system will automatically send email containing a new temporary password.

For cTrader accounts, you can reset the password for your cTID from here: https://id.ctrader.com/reset

Jak mohu znovu obnovit můj účet?

Please note that live accounts are disabled after 3 months of inactivity, but you may, however, reactivate them by emailing [email protected] with your request. Unfortunately, demo accounts cannot be reactivated, but you may open additional ones via FxPro Direct.

In order to request reactivation, please send an email to [email protected] or contact us on Live Chat.

Jak změním finanční páku na mém obchodním účtu?

Log in to FxPro Direct, go to ‘My Accounts’, click on the Pencil icon next to your account number and select ‘Change Leverage’ from the drop-down menu.

Please note that in order for the leverage of your trading account to be changed, all open positions must be closed.

Note: The maximum leverage available to you may vary depending upon your jurisdiction.

Jak přidám finance k mému demo účtu?

Log in to your FxPro Direct, go to ‘My Accounts’, click on the demo account heading, and select 'Add Funds'. Please select the desired amount (500 – 500,000) and your demo account balance will be instantly updated on your trading platform.

Kde můžu nalézt historii transakcí?

Log into your FxPro Direct, and you will see your transaction history under the 'Wallet' tab. There is also a filter and an option to 'Export' the transactions.

FxPro App

What is the FxPro App?

The FxPro App is a personal mobile account management space that allows for trading via the app using any FxPro Metatrader 4 or 5 account type. In 2024, we earned a 5* rating from the Investors Chronicle and Financial Times award for our app and its unique features.

  • You can create new accounts, complete the verification process, change passwords, top-up accounts with multiple funding options, withdraw funds etc.
  • The app features detailed charting features provided by TradingView, along with analysis tools and customisation.
  • Market analytics also keep traders up to date on major news with an integrated Economic calendar with alerts, plus real-time push notifications on increased volatility and major market moves.
  • If you have any questions, please get in touch with our 24/5 award-winning support team directly from within the app.

How many trading accounts can I open in the FxPro App?

You can create up to five live trading accounts with different settings in the FxPro App. They can be in different currencies and on various platforms.

Simply select one of the available trading platforms (MT4, MT5, cTrader or the integrated FxPro platform) and choose the preferred leverage and account currency. You can also transfer funds between the accounts using your FxPro Wallet.

For newcomers, FxPro provides comprehensive instructions on how to install the MT4, MT5 and cTrader applications with direct links to AppStore and Google Play.

The number of demo accounts is unlimited. Please note, that if you need additional accounts, you can open them through FxPro Direct Web or by contacting our Customer Service Team.

How can I register on the FxPro App?

If you already have a registered account with FxPro Direct Web, you can download our application for free from Google Play or AppStore and log in with the same details that you use for FxPro Direct Web.

If you have started registering with FxPro Direct Web but haven’t finished, you can continue your registration from where you left off in the FxPro App.

If you haven’t registered an account at FxPro yet, you can download our application for free and go through the registration steps:

STEP 1. Download the FxPro Application from Google Play Market or AppStore. Open it and proceed to “Sign in with email.” Select your country of residence, name, surname, and email. Then create your password.

STEP 2. You then have the option to generate a short passcode to log in. Please note that the passcode will only be valid on the current device you’re using when you log in to the app. For FxPro Web, you should continue to use your log in details that you registered with.

Your FxPro Direct profile is now ready. However, to unlock all the app features, create trading accounts, trade on the integrated platform, and fund your accounts, you have to complete the full registration. This will involve answering a series of questions about your trading experience and uploading digital copies of the required documents (passport/ID card, proof of residence - a Utility bill or bank statement issued in the last 6 months) to verify your profile.

Once your profile is fully verified, you can start trading with FxPro!

Please note that you can also access the Metatrader 4 or 5 platform directly with your account number and password that you received by email.

Please note that the jurisdiction under which your FxPro account will be opened depends on the country of residence. FxPro does not offer Contracts for Difference to residents of certain jurisdictions including the USA, Iran and Canada.

What payment methods are available on the FxPro App?

At the core of the app lies the FxPro Wallet, which keeps your funds from participating in the trading process and safe from market risks. Funds can be transferred in the “Top Up” section of the App.

You can see more information about the specific funding methods available here: https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Can I fund my FxPro Wallet using the App?

To start trading with FxPro, you need to top up your FxPro Wallet and then transfer funds to the desired trading account. To do that first open the FxPro App and tap “Top Up” in the toolbar. Tap “Fund Your Account”. Please note that if you haven't verified your account yet, you need to do so before depositing the funds.

The funds will then be credited to your FxPro Wallet balance. You can then transfer the necessary amount (or part of it) to a specific trading account.

NB: The FxPro Wallet balance does not participate in trading processes and is secured from market fluctuations. You can also top up a trading account directly. Select it from the list, or create a new one, if necessary.

  • Tap the “Fund now” button and select any of the available payment methods.
  • Select the FxPro Wallet, currency, payment method and indicate the amount. During this transaction, the deposit currency will be converted into the currency of your account.
  • You will receive a “Successful transaction” email from FxPro’s accounting department with the confirmation of your transfer.

All transactions can be viewed as ‘completed operations’ in the Transaction History tab. To see transactions for a specific account, tap on the upper right corner of the card with the name of your account.

Can I transfer funds using the FxPro App?

Yes, you can. To transfer funds between your accounts (e.g. your FxPro Wallet and a trading account) please follow these steps:

  • Select the “Transfer” button in the “Wallet” section
  • Choose the source and the target account
  • Specify the transfer amount
  • Tap “Transfer”

The transfer between the FxPro Wallet and your trading accounts is instant, and any currency conversions will be conducted using the current rate.

How can I withdraw funds using the FxPro App?

To withdraw funds from your FxPro Wallet please follow these steps:

  • Tap the “Withdrawal” button in the “Wallet” section
  • Specify the amount to withdraw
  • Select a withdrawal method
  • Tap “Withdraw”

    You may also need to follow the steps you see on the screen;

Our Client Accounting Department will receive your request and process it within 1 working day. In the event that a withdrawal request is made within 6 months from the moment of the initial deposit, Credit Card deposits will need to be refunded first, followed by PayPal deposits and then Skrill deposits. Once all deposits made via these three methods are refunded, you will be able to withdraw funds via a Bank transfer or any e-wallet method previously used to deposit. (provided your e-wallet is able to receive payments)

Bear in mind that you need to have funds available in your Wallet for withdrawal. If your funds are located in a Trading account, you will need to transfer them first to your Wallet.

Can I open a trading account using the FxPro App and how?

You can open multiple accounts with different settings and on different FxPro platforms (MetaTrader 4, MetaTrader 5, cTrader etc) using the FxPro app.

To do this, open go to the ''home'' section of the app, select either the Real or Demo tab and then press the + icon in the top right corner to “Create New Account”.

You will select the preferred account type, leverage and base currency and tap “Create”.

Your newly created account will appear in the list of accounts and you can top it up directly or transfer funds from the FxPro Wallet.

If you have not installed the mobile platform yet, or if it was previously uninstalled, you will be prompted to download it in the “Account type” options.

You can also change the size of the leverage, reset passwords, check balances and make a deposits.

Please note that there is a maximum of 5 Live trading accounts per profile.

How do I use the list of trading assets in the FxPro App?

You can trade directly from the app using any FxPro Metatrader 4 or 5 account type.

  • You can open new trading accounts, both in live and demo mode, directly from the "Home" tab. Simply choose a platform, leverage, and account currency and click ‘Create’.
  • In the ‘Trade’ section, you will find all of the CFDs we offer in your particular account type separated by category for easy viewing. You can use the ‘Search’ bar to find the required asset. You can also create your 'favourites' list to track the instruments you are most interested in.
  • In the ‘History’ tab, you can sort through the completed financial transactions chronologically and view their details.
  • By opening the tab of each asset, you will see its price movement in real-time.
  • Each asset contains its current Buy-Sell quotes. You can expand the chart to full screen and change its type and time frame.
  • You can also scroll down to find the main asset specification (located underneath the chart): spread type, contract size, swap type and more. There are several trading widgets as well: the ratio of sellers and buyers (among FxPro clients), and the highs and lows of today’s prices.

How can I find a specific instrument?

Please go to the ‘Instrument search’ bar at the top of the Quotes screen, begin to type the name of the instrument and it will pop up automatically.

How can I open a trade in the FxPro App?

In the ‘Trade’ section you will find the list of financial assets arranged in categories. Use the ‘Search’ bar to find the required asset. Each asset contains its current Buy-Sell quotes. Tap the preferred button to proceed.
  • Before opening a position, you can set the SL and TP levels and specify the order size. (You can add or modify these values even after a position has been opened).
  • When opening a trade you can choose market execution, as well as pending orders: Buy Limit, Sell Limit, Buy Stop or Sell Stop. After you have made your selection (e.g. Market Execution, Buy Limit etc) set the SL and TP levels, indicate the expiration date and the price at which the order should be triggered. Then click ‘Place’.
  • How can I modify a position using the FxPro App?

    You can modify the size or SL/TP of an open position, by tapping on an open position and then pressing 'more settings'. You can then make any necessary changes using the options provided on screen.

    You will then select to confirm the change(s).

    How can I close a trade using the FxPro App?

    You can close a trade manually from the 'Trades' tab by selecting the order you wish to close. Upon closing the order, you will see a confirmation message that "Order was closed at VWAP". A trade will close automatically when it reaches the specified Stop Loss or Take Profit limits you have set, or if the Stop Out level of the account is reached.

    Can I partially close a trade on the FxPro App?

    You can change order size by tapping on the trade you wish to modify from the ‘trades’ tab. You can then change the trade size using the buttons provided.

    You will then select the ‘Confirm’ button to confirm the change.

    Where can I find information my account balance, margin, free margin and equity?

    Information on your account balance, margin, free margin and equity is available at the top of the trading tab.

    log in

    Where can I find a history of closed trades?

    A list of all closed trades is available in the history tab. Please select any of the default periods or set a custom period.

    How can I enable Quick trading and One-tap trading?

    Quick trading and One-tap trading features can be enabled from the ‘More’ menu and ‘Trading Settings’.

    Quick trading allows you to place orders directly from the chart or instrument list.

    One-tap trading allows you to open and close orders in just one tap without any additional confirmation needed. You can also enable 'Quick closing' from here, allowing you to close orders without any additional confirmation.

    Trading Settings

    How can I set reminders for economic news events?

    The integrated economic calendar keeps you constantly up to date with the latest news and data releases. In the calendar section, you can easily set reminders to receive push notifications simply by pressing the bell icon next to the economic events you are interested in.

    News Events

    How do I use the crosshair tool?

    You can access the crosshair tool by long pressing on the chart, either in full-screen mode or from the instrument list. Once the crosshair appears, you can move it to any point on the chart, and the date and time of the corresponding candle will show in the X-axis along with the price at that specific level in the Y-axis.

    How can I add volumes to the chart?

    Volumes will be shown by default on the charts. To remove it, when in full-screen charting mode, scroll to the bin icon in the list of tools on the left hand side of the chart, and you can select which indicators to delete from the chart. The volume bars represent the number of tick changes for the corresponding price bar and helps to gauge volatility.

    Add volumes

    What chart types are available?

    The FxPro App features multiple TradingView chart types, including candlesticks, bars, Line, Area and Heiken Ashi. To change the chart type, open the chart in full-screen mode and click on the candlestick icon.

    What security features are available on the App?

    In addition to your main FxPro account password, the App also has additional security features, including 2-step authentication, passcode, and touchID.

    You can enable these options in the ‘More’ menu and ‘Security Settings’.

    Security Settings

    How can I change my password through the App?

    Your password can be changed via the App by pressing the ‘More’ menu and going to ‘Security Settings’.

    When you select ‘Change Password’, you will be prompted to enter your existing password and confirm the new one.

    Can I open and trade on a demo account via the App?

    Yes, the platform supports both live and demo trading. Once you have registered with us through the App or logged in with your existing FxPro Profile, in the ‘Accounts’ section, you will notice a ‘demo’ tab. Press the + icon in the top right-hand corner to open a new demo account.

    You simply need to select the account type, leverage, base currency and enter an amount of virtual funds up to 100,000.

    You are able to trade FxPro Metatrader 4 or 5 accounts directly in the app.

    What languages is the App available in?

    The FxPro App is available in a wide range of languages:

    English, Japanese, Korean, Italy, Chinese, Polish, German, Norweigan, Vietnamese, French, Russian, Arabic, Portuguese, Spanish, Czech, Romanian, Indonesian, Malaysian and Turkish.

    You can change the language from the ‘Appearance’ settings in the ‘More’ menu.

    How can I manage push notifications and email settings?

    We send regular push notifications on increased market volatility and significant market moves, keeping you up to date with the latest info on popular instruments in real-time. You can enable/disable these from the ‘Notification’ settings in the ‘More’ menu.

    You can also subscribe or unsubscribe from daily trading central technical analysis and company news emails in this section.

    Is customer support available in the App if I need assistance or have questions?

    Yes! Our 24/5 customer support team are always on hand to assist you with any questions or guide you, and we have made it even easier to contact them directly through live chat without having to leave the App. Simply select the ‘More’ menu and tap ‘Live Support’ to open a live chat with our customer support team.

    VPS

    Co je FxPro VPS?

    Služba FxPro VPS dává přístup k virtuálním serverům poskytovaným BeeksFX. BeeksFX je jeden z největších poskytovatelů VPS řešení a jejich datová centa jsou lokalizována v londýnském Equinix, stejně jako FxPro servery. .

    FxPro VPS dovluje načítat vaše MT4 EA a cBoty přímo ze serveru a mohou tak obchodovat i když váš počítač není spuštěný.

    FxPro VPS specifikaci můžete najít na této stránce:

    https://www.fxpro.com/trading-tools/fxpro-virtual-private-server

    Kolik stojí FxPro VPS?

    FxPro VPS subscription costs $30 per month (or equivalent amount in your FxPro Wallet currency) and it will be deducted on the 6th of every month from your FxPro Wallet.

    The FxPro VPS is free for VIP clients.

    Jak se přihlásím k FxPro VPS?

    You can make a request via the VPS page: https://www.fxpro.com/trading-tools/fxpro-virtual-private-server

    We will then contact you directly regarding the set-up of your Virtual Server.

    Jak zruším předplatné služby VPS?

    Please send an email to [email protected] to request cancellation and we will proceed accordingly.

    Co mám dělat, pokud zapomenu heslo pro přístup k FxPro VPS?

    Prosím kontaktujte [email protected] a sdělte jim vaše IP a číslo portu. Vystaví vám nové heslo a pošlou ho emailem.

    Jak nastavím můj FxPro VPS?

    Po úspěšném přihlášení k FxPro VPS obdržíte email s přihlašovacími údaji od našeho poskytovatele VPS, BeeksFX, potvrzující, že váš VPS účet byl úspěšně vytvořen (Může to trvat až dvě hodiny, než tento email dostanete).

    Pro nastavení VPS, klikněte na přistupový okaz v emailu, vyplňte požadované informace a stáhněte si soubor RDP na stránce dole. Vyhledejte soubor ve vašem počítači a klikněte na něj, abyste iniciovali vzdálené připojení. Objeví se vysakovací okno dotazující se na přihlašovací údaje a dočasné heslo, které vým bylo poskytnuto. Klikněte na ‘OK’. Nyní byste měli bát připojeni k vašemu VPS.

    Safety

    How can I protect my online data?

    At FxPro, client data protection is a priority and we follow best practices which are described in details in our privacy policy. There are also actions we strongly suggest you take to help keep your personal data safe:

    • Never share your password(s) or sensitive account information with anyone.
    • Beware of fraudsters who may contact you claiming to be a reputable company and do not provide any personal information to them.
    • Do not click on any links or open any attachments from emails you don’t recognise or respond to unknown SMS senders. Always verify the authenticity.
    • Transactions should only be made via our secure FxPro Direct portal. Never send any funds to an external source.
    • Change your password(s) frequently and set up anti-malware software on any devices that you may use.

    For more information about online security as well as actions that FxPro takes to protect your data, please review our safety page: https://www.fxpro.com/safety

    Please contact us immediately via our official communication channels should you have any concerns or receive any suspicious contact, we are always here to support you.

    Watch video instruction

    Video Thumbnail

    Jsme tu, abychom vám pomohli!

    contact us chat icon
    Živý chat
    Okamžitá pomoc od naší podpory
    contact us request callback icon
    Požádejte o zavolání
    Obraťte se na nás, jak vám to vyhovuje